Questu hè un metru di coefficient d'attrito altamente funziunale, chì pò facilmente determinà i coefficienti di attritu dinamichi è statichi di una varietà di materiali, cum'è film, plastica, carta, etc.
U coefficient di attritu hè una di e proprietà basi di diversi materiali.
Quandu ci hè un muvimentu relative trà dui ogetti in cuntattu cù l'altri
O tendenza di u muvimentu relative, a superficia di cuntattu pruduce
A forza meccanica chì impedisce u muvimentu relative hè a friczione
forza. E proprietà di attritu di un certu materiale pò esse determinate da u materiale
Per caratterizà u coefficient di attritu dinamicu è staticu. L'attrito staticu hè dui
A resistenza massima di a superficia di cuntattu à u principiu di u muvimentu relative,
U rapportu di u so à a forza nurmale hè u coefficient di attritu staticu; a forza di attritu dinamica hè a resistenza quandu duie superfici in cuntattu si movenu relative à l'altri à una certa vitezza, è u rapportu di u so rapportu à a forza nurmale hè u coefficient di attritu dinamicu. U coefficient di attritu hè per un gruppu di coppie di attritu. Hè senza sensu di dì solu u coefficient di attritu di un certu materiale. À u listessu tempu, hè necessariu di specificà u tipu di materiale chì cumpone u paru di attritu è specificà e cundizioni di prova (temperatura di l'ambienti è umidità, carica, velocità, etc.) È materiale sliding.
U metudu di rilevazione di coefficienti di attritu hè relativamente uniforme: aduprate una piastra di prova (pusa nantu à una tavola operatore horizontale), fissate una mostra nantu à a piastra di prova cù cola bifacciale o altri metudi, è riparate l'altru campione dopu chì hè tagliatu bè. In u slider dedicatu, mette u slider in u centru di a prima mostra nantu à a tavola di prova secondu l'istruzzioni di u funziunamentu specificu, è fate a direzzione di prova di i dui campioni paralleli à a direzzione di scorrimentu è u sistema di misurazione di forza ùn hè micca stressatu. Di solitu aduttà a seguente forma di struttura di rilevazione.
I punti seguenti anu da esse spiegati per a prova di coefficient di attritu:
Prima di tuttu, i normi di metudu di prova per u coefficientu di attritu di film sò basati nantu à ASTM D1894 è ISO 8295 (GB 10006 hè equivalente à ISO 8295). À mezu à elli, u prucessu di pruduzzione di u tavulinu di prova (chjamatu ancu u bancu di prova) hè assai esigente, micca solu u tavulinu deve esse garantitu U nivellu è a liscia di u pruduttu sò obligati à esse fatti di materiali non magnetichi. Diversi standard anu esigenze diverse per e cundizioni di prova. Per esempiu, per a selezzione di a velocità di prova, ASTM D1894 richiede 150 ± 30 mm / min, ma ISO 8295 (GB 10006 hè equivalente à ISO 8295) richiede 100 mm / min. Diverse velocità di prova affettanu significativamente i risultati di a prova.
Siconda, a prova di riscaldamentu pò esse realizatu. Semu devi esse nutatu chì quandu a prova di riscaldamentu hè realizatu, a temperatura di u slider deve esse assicurata per esse à a temperatura di l'ambienti, è solu a tavola di prova deve esse riscaldata. Questu hè chjaramente dichjaratu in u standard ASTM D1894.
Terzu, a listessa struttura di prova pò ancu esse usata per detectà u coefficient d'attrito di metalli è di carta, ma per diversi oggetti di teste, u pesu, u colpu, a velocità è l'altri paràmetri di u slider sò diffirenti.
Quartu, quandu aduprà stu metudu, avete bisognu di attentu à l'influenza di l'inerzia di l'ughjettu in muvimentu nantu à a prova.
Quintu, di solitu, u coefficient d'attrito di u materiale hè menu cà 1, ma certi ducumenti mintuvà dinù u casu induve u coefficient d'attrito hè più grande di 1, per esempiu, u coefficient d'attrito dinamica trà gomma è metallu hè trà 1 è 4.
Materie chì necessitanu attenzione in a prova di coefficient di attritu:
Quandu a temperatura aumenta, u coefficient di attritu di certi filmi mostrarà una tendenza crescente. Da una banda, questu hè determinatu da e caratteristiche di u materiale polimeru stessu, è da l'altra banda, hè in relazione cù u lubrificante utilizatu in a fabricazione di film (u lubricante hè assai Puderà esse vicinu à u so puntu di fusione è diventa appiccicosa). ). Dopu chì a temperatura aumenta, u intervalu di fluttuazione di a curva di misurazione di forza aumenta finu à chì appare u fenomenu di "stick-slip".